postheadericon Czy koszykówka to sport dla mężczyzn

Mężczyźni organizują sobie również wolny czas na aktywność fizyczną, ponieważ to dzięki niej o wiele lepiej się prezentują, jak i czują. Sami to przyznają, dlatego każdego tygodnia wielu z nich wybiera się na siłownię, a przy okazji uprawia jeszcze dodatkowy Sport. Jaki możliwy sport jest dla mężczyzn polecany? Najbardziej koszykówka, którą mogą sobie zorganizować w bardzo szybkim czasie. Wystarczy jedynie zaopatrzyć się w piłkę do kosza, a następnie wybrać się na boisko. Jest ich wiele, zarówno w miastach, jak i wioskach, o co zadbał rząd w naszym kraju. Korzystają z nich nie tylko dzieci, ale również dorośli. Dbają o wynajęcie takiego boiska, dzięki czemu mają możliwość przeprowadzenia nawet bardzo poważnych spotkań. Organizują sobie nawet zawody, w których mogą pokazać, która drużyna posiada największe umiejętności koszykarskie. Ale taki sport wymaga zaangażowania, bez niego będziemy odstawać w tyle, a zapewne nie chcielibyśmy pojawić się na końcu kolejki. Dlatego w ciągu tygodnia należy poświęcić minimum 2 treningi na piłkę w kosza. Jeśli jednak jest to dla nas Sport rozrywkowy, to 1 spotkanie w ciągu tygodnia może okazać się dla nas w pełni wystarczające. Pamiętajmy także o uwzględnieniu jeszcze innych form aktywności fizycznej.

postheadericon Skoki spadochronowe w tandemie

Skoki spadochronowe w tandemie to sposób na skakanie dla osób, które za bardzo boją się skakać samodzielnie. Samodzielne skakanie musi zostać poprzedzone oczywiście odpowiednim kursem. Tandem to skakanie w większej grupie – w jej skład wchodzą pasażer, instruktor, a także pilot skoku (nie samolotu). Skoki ze spadochronem w tandemie wykonuje się z wysokości czterech tysięcy metrów nad poziomem morza. Przed każdym skokiem, pasażer musi dokładnie zapoznać się z procedurami, musi także poznać jakie są zasady przeprowadzania lotu. Zanim skoczymy ze spadochronem po raz pierwszy, przeżyjemy taki skok na sucho, czyli w odpowiednio stworzonej w tym celu komory. Skok w tandemie to skok, który można odbyć bez przeprowadzania badań lekarskich. Każda osoba, która bierze udział w skoku tandemowym może odczuwać bezpieczeństwo dzięki temu, że jest to skok, nad którym całkowitą kuratelę sprawuje pilot. Pilot w trakcie lotu jest w stanie zareagować na brak działań klienta. Klienci niekiedy zapominają tego czego nauczyli się podczas lekcji instruktażowych, pod wpływem adrenaliny zachowują się nietypowo. Wszystko to powoduje, że pilot jest bardzo potrzebny osobom, które skaczą po raz pierwszy. Każdy kolejny raz pozwala nabrać doświadczenia i pewności.

postheadericon Rower czy rolki?

Być może nie jest to odwieczne pytanie, nad którym pochyla się każdy, ale warto zastanowić się, który ze sportów przynosi nam największe korzyści. Oczywiście dobrze wykonany jogging jest bezkonkurencyjny, jednak co jeśli ktoś nie lubi biegać?

Są dwie inne bardzo dobre i aktywne formy wyrabiania kondycji najświeższym powietrzu: jazda na rolkach lub na rowerze. W ostatnim czasie w sieci rozgorzała dyskusja, która z tych dwóch aktywności jest lepsza? Rolkarze uważają, że jazda na rolkach przynosi większe korzyści, buduje zgrabna sylwetkę i przyczynia się do szybkiego spalania tłuszczu. Ile w tym prawdy? Jakieś pięćdziesiąt procent. Rolki podobnie jak bieg angażują większość mięśni, wyrabiają sylwetkę, budując tkankę mięśniową, ale już nie spalają tak wiele kalorii. Prawie o połowę mniej niż przy biegu dziesięciu kilometrów na godzinę.

Z kolei rower, który może okazać się mniej absorbujący mięśnie, głównie dlatego, że podczas jazdy siedzi się, pomaga spalić o wiele więcej kalorii. Jadąc wspomniane dziesięć kilometrów na godzinę spalamy tyle samo ile podczas 20 minut biegu. Ponadto człowiek z mierną kondycją jest w stanie z lekkim wysiłkiem na początku przejechać dwadzieścia kilometrów na godzinę, tak więc podwójne spalanie kalorii jest w tym przypadku w zasięgu ręki. Niestety, żeby budować sylwetkę skuteczniej, dobrze jest jeździć na przemiennie na stojąco lub siedząco. Dzięki temu efekt będzie o niebo lepszy.

postheadericon Jogging dla każdego

Jogging, czyli to, co obywatele Stanów Zjednoczonych Ameryki robią przed kawą, w Polsce zakorzeniło się na dobre dopiero dwa lata temu, dzięki akcji „Cała polska biega”. Bieganie, tak znienawidzone w podstawówce na zajęciach wychowania fizycznego dziś święci swoje tryumfy i jest sportem teoretycznie uprawianym przez każdego człowieka od studenta po biznesmena.

Co o bieganiu warto wiedzieć? Jest najskuteczniejszym ćwiczeniem cardio. Aktywuje dosłownie wszystkie mięśnie. Jednak, aby biegać zdrowo i skutecznie, trzeba przyjąć odpowiednią postawę. Czasem też zdarza się, że obciąża kolana. Na szczęście są na to opaski magnetyczne. Do biegania buty mają grubszą podeszwę. W sklepach sportowych można zakupić specjalną odzież termiczna, która zapewni komfort i swobodę ruchu. W takim sklepie sprzedawca doradzi też, które buty wybrać. Jeśli mamy już strój, nie wolno zwlekać i po prostu zacząć biegać. Rano, po południu czy wieczorem, kiedy znajdziemy czas.

Filmy instruktażowe o tym jak to robić znajdziemy również w sieci, można zakupić kieszonkowe poradniki, w których rozpisany jest krok po kroku plan dla początkujących i zaawansowanych. Ważne, aby się nie przeforsowywać. Na początek najlepszy jest tak zwany marszo – bieg, gdzie więcej występuje marszu niż biegu. W ten sposób przyzwyczajamy ciało do ruchu i wyrabiamy sobie kondycję. Nie należy się też zrażać po pierwszym razie. Każdy początkowy bieg to ogromny wysiłek dla ciała, ale za to wszystkie następne pójdą jak z płatka.

postheadericon Rusz się!

Poprzez zdrowy styl życia rozumiemy sport oraz zdrowe odżywianie. Ważne jest również zachowanie równowagi między pracą a czasem wolnym. Bez względu na to jaki tryb dnia towarzyszy nam z tygodnia na tydzień powinniśmy włączyć w program codzienne ćwiczenia, gdyż niż tak nie pobudza do dalszych działań jak sport.

Dla mieszkających na przedmieściach ruch nie będzie stanowił problemu. Rower górski do jazdy po lesie również nadaje się świetnie. Tak więc jeśli tylko mamy możliwości koniecznie zaplanujmy rowerową przejażdżkę po okolicy przynajmniej trzy razy w tygodniu. Podobnie tak popularne dziś bieganie można wprowadzić w każdą poranną rutynę. Przyjemnie jest uprawiać jogging w parku, a nawet po chodniku. W weekendy można wybrać się na maraton po lesie, gdzieś za miastem. Do miejskich sportów zaliczyć tez można rolki, które latem królują na ścieżkach rowerowych. Naukowcy udowodnili, że ćwiczenia na świeżym powietrzu skutecznie pobudzają koncentrację i napędzają do aktywnego działania każdego dnia. Uprawiający sport o poranku nie potrzebują kubka kawy, żeby się obudzić. Wystarczy im świeży sok i bieg przez dwadzieścia minut.

Co robić zimą? Biegać! Choć ci, którzy mrozów nie znoszą spokojnie mogą na ten czas zapisać się na siłownię lub fitness. Nic tak nie poprawia nastroju w ponure słoneczne dni jak zumba czy bieg na bieżni. Dla tych, którzy mają opory i nie wiedzą jak zacząć swoja przygodę z aktywnym życiem istnieje cała masa poradników. Jak i co ćwiczyć pokazują gwiazdy ekranu, sportowcy, trenerzy fitness i inne panie z telewizji. Wiele z filmów instruktażowych znaleźć można za darmo w sieci. Tak więc do dzieła.

postheadericon Równowaga dla ciała

Do tej nikt poza hindusami nie wynalazł nic skuteczniejszego i zdrowszego dla naszego ciała niż joga. Zbiór asanów w połączeniu ze zbilansowaną dietą odmienia życie każdego, kto spróbował. Dosłownie każdy rozpoczynający przygodę z jogą mówi o poprawie samopoczucia już po pierwszych zajęciach. Nic w tym dziwnego, gdyż joga uspokaja i usprawnia ciało. Ponadto, jak żadna inna forma aktywności fizycznej, dyscyplinuje umysł. Bardzo skutecznie poprawia koncentrację. Eksperci niezwykłą skuteczność jogi upatrują w połączeniu elementów wysiłku fizycznego oraz duchowego i relaksacyjnego zaangażowania.

Popularność hatha-jogi na zachodzie zaczęła się wraz z hipisami, u nas zatacza coraz szersze kręgi od kilku dobrych lat. Odprężające asany cieszą się ogromnym zainteresowaniem szczególnie w największych miastach Polski, gdzie życie w nieustannym stresie oraz biegu wykańcza ludzi. Choć początkującym joga może wydawać się nie lada wyzwaniem, to jej praktyka z czasem stanie się nieodzowną częścią dnia, a ciało samo zacznie układać się w asany. Koniec końców może ją uprawiać każdy od dzieci i kobiet w ciąży po emerytów. Jest zdrowa i polecana w każdym wieku.

Gdzie wykonywać takiego rodzaju ćwiczenia? Joga przecież łączy się z filozofią i medytacją. Nie jest to sport jak każdy inny. Ważny jest przede wszystkim odpoczynek duchowy, dlatego zajęcia najczęściej odbywają się w klimatyzowanych salach z dala od zgiełku ulic, nierzadko też w plenerze, w otoczeniu zieleni. Jeżeli tylko pogoda na to pozwala powinniśmy wyjść z matą na słońce. Park ustronna łąka, plaża, a nawet góry sprzyjają ćwiczeniom.

postheadericon Odzież sportowa

Zanim zaczniemy uprawiać jakiś sport, bardzo często przeglądamy portale internetowe, żeby dowiedzieć się, który sport może być dla nas najbardziej odpowiedni. Przeglądamy różnego rodzaju fora, czytamy opinie i wrażenia innych, przeglądamy najnowsze rodzaje diet. Kiedy już zdecydujemy się na konkretny rodzaj ćwiczeń, należy zdecydować się na zakup odpowiedniej odzieży. Ubiór taki musi być trwały i zapewniać nam ochronę przed kontuzjami. Jeżeli zaczniemy biegać lub jeździć na rowerze, nie zapominajmy o tym, żeby być widocznym na drodze. Warto zainwestować w koszulki z odblaskami lub we fluorescencyjnym kolorze. Warto również, bez względu na rodzaj uprawianego sportu, dokonać zakupu odpowiedniego obuwia. Najczęstszymi bowiem kontuzjami, trapiącymi sportowców amatorów, są skręcenia i zwichnięcia. Bardzo ważne są również odpowiednie akcesoria do ćwiczeń. Jeżeli rozpoczniemy jazdę na rowerze, musimy pamiętać, że nasze bezpieczeństwo podniesie posiadania kasku ochronnego. W przypadku oślizgnięcia się z roweru, często chroni przed poważnymi urazami. Bardzo dobrym urządzeniem jest także krokomierz i pulsometr. Oba przyrządy wskazują na dystans przebyty w czasie treningu, ale również pokazuje jak reaguje na ten wysiłek nasz organizm. Często pozwala to na odpowiednie dostosowanie tempa ćwiczeń, tak aby nie przeforsować wydolności organizmu. Odpowiedni ubiór i akcesoria odpowiednio wpływa na stan psychiki. Zawodowy wygląd to połowa treningowego sukcesu.

postheadericon Igrzyska

Igrzyska olimpijskie są zdaje się najważniejszymi na świecie zawodami sportowymi. Organizowane są one zawsze co cztery lata, w różnych państwach świata, na różnych kontynentach. Igrzyska olimpijskie to zawody, na które zjeżdżają się najlepsi zawodnicy ze wszystkich państw i kontynentów. Każde igrzyska rozpoczyna ceremonia otwarcia, a kończy również ceremonia zamknięcia, jest to bardzo rozbudowany artystycznie spektakl. Często opiera się on na historii państwa organizującego zawody, ale również na historii wszystkich występujących do tej pory igrzysk. Każdą ceremonię wieńczy zapalenie znicza olimpijskiego. Ogień tego znicza jeszcze przed samym otwarciem zawodów niesiony przez różne znane osoby. Często sportowców, ale również komentatorów sportowych czy innych specjalnie wyłonionych osób. Ostatnia osoba w sztafecie olimpijskiej zapala znicz, umieszczony na głównym stadionie zawodów. Same igrzyska poprzedzane są okresem tak zwanej olimpiady. To czas między jednymi igrzyskami a kolejnymi, który sportowcy wykorzystują do występowania w innych zawodach, ale przede wszystkim przygotowują się do wystąpienia na igrzyskach. Sama idea tych zawodów sportowych, wywodzi się z antycznej Grecji. To tam rozpoczęły się pierwsze rywalizacje zawodników. Nagrodą zazwyczaj był honor i podziw publiki. Na głowy laureatów wkładano wieńce z liści laurowych. W odróżnieniu od współcześnie zawieszanych na szyi medali.

postheadericon Sport moim hobby

U niejednego fascynata sportu sport w życiu takiej osoby zajmuje najwięcej czasu wolnego. Wiadomo że każdy ma swoje pasje i akurat jeśli ktoś uwielbia uprawiać sport to poświęca na niego jak najwięcej czasu. Wiąże się to z przyswojeniem sobie sportu w postaci teoretycznej. W przypadku chłopaków uwielbiających grę w piłkę znają nazwisko każdego znanego piłkarza i wszystkie kluby sportowe. To skłania ich do zbierania jak największej ilości informacji o nich i uwielbianie ich w postaci obklejania swoich ścian w pokoju plakatami ze sławnymi piłkarzami. Jak wiadomo sport jest dla każdego więc nie mamy prawie żadnych argumentów w uprawianiu jednego z nich chyba że dolega nam jakaś ciężka choroba. Co zatem z naszą pasją sportu?Rozwijamy ją tak długo jak długo się nią interesujemy. Czasem nawet układając plany na przyszłość wiążemy swoją pracę ze sportem. Zawsze gdy się coś uwielbia to chce się to coś pokazać innym i często podejmujemy rozmowy ze znajomymi na temat sportu jakiego uprawiamy zalewając osobę słuchającą masą informacji jaką posiadamy. Przykładem jest rozmowa o meczu jaki wczoraj oglądaliśmy. Zwykle jest to wypowiadanie się na temat czy pokazali klasę czy nie i krytykowanie każdego piłkarza który zawinił podczas meczu. Tak jak w każdej pasji widzimy pewne szczegóły które nas intrygują i staramy się być bliżej obserwowanej rzeczy. Tak samo jest ze sportem. Młody piłkarz który gra już od lat pomimo tego że wie już wszytko to co powinien to dowiaduje się jeszcze nowych rzeczy na własną rękę. Taka pasja odkrywcza trzyma nas by rozwijać swoją pasję i poświęcić jej swoje życie.

postheadericon Sport zdrowym trybem życia

Wiadomo że sport jest w modzie i nie zaprzeczymy że mamy takich znajomych którzy monotonnie każdego dnia uprawiają sumiennie jogging i przeprowadzają szereg ustalonych przez nich ćwiczeń. Dlaczego mówi się że sport to zdrowy tryb życia. Otóż po pierwsze jest to istotna prawda która sama siebie wyjaśnia i żeby się tego przekonać nie należy przeczytać że tak jest, ale samemu spróbować. Wiele ludzi cierpiących na cukrzyce przed strachem o przytycie nagminnie ćwiczą każdego dnia i pokonują dalekie dystanse by spalić niepotrzebne kalorie. To nam własnie daje sport. Jednym słowem chudniemy a to skłania nas do ulżenia naszemu organizmowi w wielu czynnościach życiowych. Przykładowo obniżamy sobie zły poziom cholesterolu który zatyka nam żyły i powoduje w skrajnych przypadkach śmierć. Ciągłe ćwiczenia pomagają nam odwrócić bieg zdarzeń i zapanować nad poziomem cholesterolu jaki mamy we krwi. Po prostu sport może ratować nam życie jak w tym przypadku. Mówi się że trochę ruchu jeszcze nikomu nigdy nie zaszkodziło, i jest to istotny fakt którego trzeba się trzymać. Choćby nie wiem jak mało intensywny to by był sport to nawet codzienne spacery są bardzo dobre dla naszego organizmu gdyż codzienne spędzanie określonego czasu na świeżym powietrzu przyczynia się do przyspieszenia naszego metabolizmu a co za tym idzie, wyrzucamy z siebie wszystkie niepotrzebne rzeczy w postaci związków toksycznych wraz z potem i uzdrawiamy sami siebie.